“Bube” şi-n trecutul profesional al lui Băsescu

Corina Lesan la 15 January, 2008

“Bube” în dosarul profesional al lui BăsescuMugur Ciuvică, preşedintele Grupului de Investigaţii Politice (GIP), printr-un comunicat de presă a dat publicităţii Ordinul din 29 mai 1989 prin care, la nivelul Departamentului Transporturi Navale din cadrul Ministerului Transporturilor, se constituia o comisie de analiză a reparaţiilor efectuate la nava Zimnicea, precum şi raportul acesteia. Concluziile comisiei arătau că factura de reparaţii a fost semnată „parţial” de comandantul navei, iar reprezentantul Navrom la Anvers (Traian Băsescu) a semnat-o în întregime, „depăşindu-şi atribuţiunile”. În urma neregulilor, Traian Băsescu a fost demis din funcţia de şef al reprezentanţei Navrom la Anvers.>

Tot Mugur Ciuvică a mai dat publicităţii şi memoriul pe care Traian Băsescu, 25 mai 1989 l-a adresat şefului Departamentului Transporturi navale Constanţa, Gheorghe Anghelescu, adjunct al ministrului Transporturilor de la acea vreme. În acest document, Traian Băsescu măsura luată, ca şi doamna Norica Nicolai, zilele trecute: “Interpretarea dată ofertei şi facturii de comandantul Stan şi conducerea întreprinderii este incorectă, lucru care mă face să mă simt profund nedreptăţit. Rog să fiu înţeles corect, nu insist să fiu menţinut în funcţia de reprezentant al Navrom la Anvers, calificarea mea fiind de căpitan de cursă lungă şi eu îmi îndrăgesc meseria. Aceasta nu însemnă însă că pot fi de acord cu îndepărtarea mea din funcţia de reprezentant Navrom în baza unor acuzaţii dezonorante şi nedrepte, fapt pentru care, rog să dispuneţi reanalizarea şi interpretarea corectă a documentelor de reparaţii la nava Zimnicea”.

Concluziile din comunicatul lui Mugur Ciuvică sunt că „ Traian Băsescu a fost dat afară de la Anvers în urma unor grave nereguli profesionale. Comisia Ministerului Transporturilor a menţinut însă decizia, în plus sancţionându-l şi cu reducerea retribuţiei cu 20%. Dacă Traian Băsescu şi-ar fi aplicat sieşi criteriile de profesionalism pe care i le pretinde Noricăi Nicolai, ar fi trebuit să refuze şi în 1991 şi în 1996 numirea sa în funcţia de ministru al Transporturilor. Traian Băsescu este ultima persoană din România care are dreptul să vorbească despre dosarele altora câtă vreme toate dosarele sale sunt ascunse”.

1 Comment so far

  1. MIRKOS March 8th, 2009 4:40
     

    SA SPUNA CAND A INTRAT CU NAVA IN BARA SULINA CE -A FACUT?

Lasa un comentariu