Taxa de primă înmatriculare este susţinută de sindicate

Corina Lesan la 19 December, 2007

Taxa de primă înmatriculare este susţinută de sindicateBlocul Naţional Sindical (BNS) a transmis un comunicat de presă în care exprimă îngrijorarea faţă de o posibilă eliminare a taxei de primă înmatriculare, pe motiv că, pe de o parte, lipsa ei ar transforma România “într-un cimitir de maşini vechi”, iar pe de altă parte, ar conduce la pierderea a aproximativ 180.000 de locuri de muncă din industria construcţiilor de automobile din ţară. Tocmai de aceea, BNS solicită Parlamentului României să nu elimine taxa de primă înmatriculare.

În anul 2006 au intrat în România 120000 de maşini second-hand. În 2007, în cele 11 luni de când se află în vigoare taxa de primă înmatriculare, au intrat 150.000 de vehicule second-hand (conform estimărilor BNS), ceea ce arată că această taxă nu a fost o piedică pentru cei care voiau să-şi achiziţioneze o maşină de acest tip.

Dacă taxa va fi eliminată complet, atunci – susţine BNS – aproximativ două milioane de automobile second-hand vor intra în România, 80% dintre ele cu vechimea mai mare de 10 ani. “Nu putem fi de acord ca România să ajungă în situaţia Poloniei, ţară care s-a transformat într-un cimitir pentru 800.000 de vehicule (85% dintre ele mai vechi de zece ani) în interval de câteva luni, în anul 2004, şi pentru mai mult de 800.000 în anul 2007″, se afirmă în comunicatul BNS. Ţinând cont de recomandările Uniunii Europene, BNS recomandă parlamentarilor să găsească o soluţie de compromis, dar să nu elimine taxa.

O posibilă soluţie ar fi înlocuirea ei cu o taxă de mediu diminuată în funcţie de vechimea autovehiculelor. Aceasta este o propunere a a companiei Dacia, al cărei directorul general, Francois Fourmont, susţine că astfel se va putea răspunde cerinţelor Comisiei Europene şi se va accelera programul de înnoire a parcului auto naţional. În opinia conducerii Dacia, viitoarea taxă ar trebui să ia în calcul nivelul de poluare şi capacitatea cilindrică a autovehiculelor. “Noi estimăm că, în doi ani, vor intra în România de la 800 de mii până la 1 milion de autoturisme. 605 dintre acestea vor fi mai vechi de 10 ani. Imaginaţi-vă nivelul de poluare! Compania pe care o reprezint îşi menţine poziţia în favoarea unui dispozitiv fiscal care să evite ca România să devină groapa de gunoi a maşinilor vechi din România, dispozitiv de protecţie justificat atât în ceea ce priveşte mediul, cât şi sănătatea publică şi economia naţională”, a declarat Fourmont.

Nici un comentariu pana in acest moment.
Poti fi chiar primul foloseste formularul de mai jos.



Lasa un comentariu