Piaţa românească de telefonie mobilă a ajuns la maturitate

Corina Lesan la 30 November, 2007

Piaţa românească de telefonie mobilă a ajuns la maturitateCifrele oferite de operatorii de telefonie mobilă arată că la sfârşitul lunii septembrie erau 21,4 milioane de utilizatori (în România, datele statistice spun că ar fi 21,56 milioane de locuitori), ceea ce înseamnă că piaţa de telefonie mobilă din România a ajuns la maturitate.

Penetrarea reală a pieţii devine acum o problem acută: cifrele pot fi mărite artificial de numărul celor care cu adevărat mai utilizează cartelele SIM, în special al pre-pay-urilor, multe dintre ele inactive. Numărul lor figurează însă în statistici, în funcţie de interesele companiilor. Cei de la Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) au declarat că nu au cercetat tehnicile prin care aceste cifre ar fi manevrate de operatori: „În ceea ce priveşte numărul de clienţi activi şi inactivi, diferenţele apar în definirea unui utilizator. Problema vine mai ales din partea segmentului pre-paid, migraţia de la o reţea la alta făcându-se foarte uşor. În România, validitatea unui utilizator de cartelă inactiv este de 14 luni, o perioadă foarte lungă, iar un client rămâne în baza unui operator timp de zece luni, chiar dacă între timp acesta a părăsit reţeaua” a declarat Liliana Solomon, CEO Vodafone. Operatorii merg pe o cifră de penetrarea reală situată în jurul valorii de 70%.

Apare acum o întrebarea: de unde vor mai lua noi clienţi? Mai ales că piaţa românescă de telefonie mobilă una atipică, având în vedere că aproximativ 75% din numărul convorbirilor au loc în reţea. Direcţiile companiilor vor fi spre segmentele de potenţiali utilizatori care până acum nu s-au arătat interesaţi de telefonia mobilă şi spre păstrarea clienţilor: „vom observa o concentrare mult mai mare pe tipul de oferte de servicii convergente. De asemenea, va creşte atenţia acordată de către operatori procesului de păstrare a clienţilor“, a declarat Piermario di Pietro, CEO Telemobil.

Pe de altă parte, Orange, liderul pieţei după numărul total de utilizatori, va pune accentul în primul rând pe fidelizarea clienţilor existenţi, în plan secundar fiind atragerea de noi clienţi, şi pe concentrarea serviciilor (servicii integrate de comunicaţii fixe şi mobile, extinderea reţelei broadband şi exploatarea capabilităţilor platformei fix-mobil).

Cosmote consideră că mai există posibilităţi de creştere a numărului de utilizatori, la aproximativ  trei milioane de clienţi, în mai puţin de doi ani: „În viitor, este de aşteptat ca utilizatorii să pună mai mult accent pe calitatea serviciilor şi relevanţa acestora, şi să îşi aleagă operatorul care răspunde cel mai bine acestor nevoi. Pe măsură ce veniturile populaţiei cresc, volumul de convorbiri va înregistra creşteri, mai ales pe segmentul de convorbiri naţionale“, a afirmat Adrian Florea, manager dezvoltare produse şi servicii Cosmote.

În anii următori se preconizează apariţia a încă doi operatori: RCS & RDS şi MCTI.

 


Nici un comentariu pana in acest moment.
Poti fi chiar primul foloseste formularul de mai jos.



Lasa un comentariu