5 alimente contra colestorolului

Corina Lesan la 27 November, 2007

5 alimente contra colestoroluluiColesterolul este o substanţă lipidică, răspîndită în tot organismul uman: în structura membranelor celulare din întreg corpul, inclusiv în creier, nervi, intestin, muşchi, piele, ficat şi inimă. Organismul are nevoie de o cantitate mică de colesterol pentru a produce anumiti hormoni, vitamina D sau acizii biliari necesari digestiei lipidelor. El nu se ingerează prin alimentaţie, ci se transformă în interiorul oragnismului animal, la nivelul ficatului, măduvei spinării, a creierului.

Cantitatea de colesterol este reglată de lecitină. Fierberea hranei distruge enzimele lecitinei şi se pierde astfel capacitatea ei de a ţine sub control nivelul colesterolului. În felul acesta, colesterolul se acumulează în sânge. Surplusul de colesterol se depune pe pereţii arterelor sub formă de plăci denumite ateroame care îngreunează circulaţia sanguină şi provoacă hipertensiune. De pe pereţii arterelor se poate desprinde un aterom care se dizolvă în circuitul sanguin, dar dacă nu se dizolvă va bloca artera şi se va produce infarctul. Excesul de colesterol depus în artere determină şi ruperea vaselor de sange.

Nutriţioniştii consideră că, pentru ne menţine un nivel scăzut al colesterolului, trebuie incluse cinci alimente anume la fiecare masă. Acestea sunt migdalele, ovăzul, somonul sau tonul şi vinul:

  • migdalele reduc cu 4,4% colesterolul prin consumarea a câte 100 de grame zilnic. Grăsimea monosaturată din compoziţia migdalei este cea mai sănătoasă dintre grăsimi.
  • ovăzul duce la o scădere drastică a colesterolului datorită fibrelor solubile pe care le conţine. Sub formă de terci sau de zeamă de ovăz, această cereală neutralizează acizii care duc la formarea în exces a colesterolului.
  • peştele, în special somonul şi tonul, conţine cantităţi mari de acizii graşi omega-3, care ajută la prevenirea cancerului, dar şi la lupta cu colesterolul. 1,5-3 grame de acizi omega-3 pe zi este doza necesară adulţilor, cantitate care se găseşte într-un sfert de somon matur.
  • vinul roşu este un anti-inflamator pentru artere şi ajută la menţinerea unui nivel scăzut de colesterol, datorită flavonoizilor din vin. Un pahar pe zi ar fi suficient.


Nici un comentariu pana in acest moment.
Poti fi chiar primul foloseste formularul de mai jos.



Lasa un comentariu