Triunghiul Bermudelor

Corina Lesan la 24 November, 2007

Triunghiul BermudelorTriunghiul Bermudelor, cunoscut şi sub numele de Triunghiul Morţii, Triunghiul Diavolului, Marea Dezastrelor sau Cimitirul Atlanticului, se întinde pe o suprafata de 3.900.000 de km 2, între Insulele Bermude, Puerto Rico şi coasta Floridei. În această zonă se petrec evenimente inexplicabile de foarte mult timp. Prima oară când a fost semnalat un astfel de eveniment a fost acum mai bine de 500 de ani, de către Cristofor Columb. În jurnalul său de bord, Columb menţionează că în ziua de 11 octombrie 1492 o teamă puternică i-a cuprins pe cei de pe corabie atunci când au văzut stranii lumini-flăcări ce se mişcau la orizont. La acest fenomen se adăuga şi dereglarea busolei de la bordul navei amiral, Santa Maria.

Oamenii de ştiinţă au au negat iniţial existenţa unor fenomene necunoscute, explicând luminile de la suprafaţa mării ca fiind focurile din canoele indienilor Taino, iar pe cele de pe cer drept urme lăsate de meteoriţi. Abia în secolul XX, sutele de dovezi care semnalau lucruri mai mult decât stranii au determinat o abordare ştiinţifică şi o recunoaştere a realităţilor din Triunghiul Bermude. Au fost emiseipoteze referitoare la forte magnetice puternice, un vortex energetic sau hidraţi de metan, dar niciuna nu explică până la capăt fenomele bizare.

  • Charles Berlitz, scriitor american, menţionează în cercetările sale desfăşurate în peste 26 de ani, peste 100 de cazuri de dispariţie ale unor vase, avioane sau submarine şi  peste 1000 de victime umane (considerate dispărute deoarece nu a fost recuperat niciun cadavru). Iată câteva dintre cazurile care nici acum nu au fost explicate:
  • În septembrie 1799, vasul U.S.S. Insurgent a dispărut cu un echipaj de 340 de membri;
  • În 1880 a dispărut vasul şcoala HMS Atalanta, cu toţi cei 290 de cadeţi aflaţi la bord. În Marea Britanie această dispariţie a fost considerata o catastrofă naţională.
  • În 1909, Spray, vasul celebrului capitan Joshua Slocum – primul om care a făcut înconjurul într-o nava cu panze, lumii de unul singur. Vasul a dispărut fără urmă, fără ca vreun semnal de alarma sa fi fost transmis. Abia 15 ani mai târziu Slocum a fost declarat mort, iar misterul dispariţiei sale nu a fost elucidat nici până în prezent.
  • În 6 martie 1918, vasul USS Cyclops este cazul soldat cu cea mai mare pierdere de vieţi omenesti înregistrata vreodata în Triunghiul Bermudelor: cei 309 membri.
  • Freya şi Carroll A. Deering – doua vase care au dispărut la un interval de aproape 20 de ani, primul în 1902 iar al doilea în 1921. Ambele vase au reapărut la cateva zile de la data dispariţiei, plutind în deriva, fără niciun memebru din echipaj.
  • În 1 decembrie, 1925, vasul Cotopaxi a dispărut cu toate cele 32 de persoane aflate la bord;
  • În martie 1926, vasul comercial Suduffco a dispărut – 29 de persoane dispărute.
  • În martie 1938, un vas comercial britanic a dispărut cu 38 de oameni la bord.
  • În 1945, Zborul 19 –cel mai cunoscut caz din istoria dispariţiilor înregistrate în Triunghiul Bermudelor: o escadrilă formată din cinci avioane americane de luptă au dispărut cu toatele. Înainte de a dispărea de pe radar, comandantul celor cinci aparate a reuşit să semnaleze că acele busolelor de bord se rotesc haotic şi că apa marii şi-a schimbat brusc culoarea, devenind albă. Un al şaselea avion ce fusuese trimis în căutarea lor a dispărut şi el.
  • În februarie 1948 a dispărut vasul comercial britanic Samkey – echipajul acea 43 de membri.
  • În februarie 1963, petrolierul Sulphur Queen a disparut cu toţi cei aflaţi la bord – 39
  • În 1973, Anita, un cargou norvegian cu un capacitate de 20.000 tone, a dispărut şi el în acea zonă. Este considerat cel mai mare vas înghiţit de Triunghi.
  • În octombrie 1976, vasul comercial Sylvia L. Ossa a dispărut cu un echipaj de 37 de membri.

La fel de neexplicabil este cazul unui avion de pasageri Boeing 727 al companiei National Airlines din Statelor Unite. Timp de zece minute avionul a dispărut de pe ecranele radarelor, cu doar câteva minute înainte de a ateriza pe aeroportul din Miami. După aterizare, piloţii au declarat că nu ei au pierdut niciun moment legatura radio cu turnul de control. În momentul în care şi-au consultat ceasurile au observat că acestea rămăseseră cu zece minute în urmă. La fel şi ceasurile pasagerile prezentau aceaşi anomalie.

4 Comments so far

  1. fabi January 22nd, 2008 6:22
     

    disparitii,nu.oameni prosti care s-au ratacit

  2. mihaela January 15th, 2011 6:23
     

    senzational

  3. mig January 15th, 2011 6:25
     

    asa ceva se intampla mai rar

  4. mig January 15th, 2011 6:27
     

    oamenii nu sunt prosti.dak tu te-ai gasi in asemenea situatie nu cred k ai sti ce sa faci

Lasa un comentariu